Wednesday, July 17, 2013

tak seindah impian

assalamualaikum..
selamat berpuasa ~ dah genap seminggu kite puasa..lagi 3mgu nak raya..hoho
tajuk entri arini cam ade bunyi kesedihan je..

status terbaru aku..penganggur merangkap bibik full time kat umah abg i.
keje aku bgn pagi..mandi..bsh pgn,jemur baju,sidai baju..kms umah..online,tidoq is my feberet..
mmg makin kembang la cik ika oii....
actually masih lagi dlm process pncarian kerja..
fuhh tak sangka tough sgt nak dpt keje skrg ni.
rasenye dah berpuluh email aku hantar tapi xde satu pun yg reply..
sedih okey!
mungkin dgn result yg tak seberapa ni..penyesalan mula dtg ler
awatlah main2 sgt masa study..
tapi dah terlambat sume tu kan..
kdg2 rasa nak give up..yela bkn rezeki kite lagi...
belajar tinggi2 belum tentu keje ade...
ya allah bukakan lah pintu rezeki buatku ya allah...
permudahkan segala urusan..
duk kat umah mmg dah bosan..tapi nak buat cmne,
nak bisnes,tak pandai..
nak keje..dah nak dekat raya kang xdapek balik rayo aku..
jadi konklusinye lps rayo lah aku start keje..
kat mano?aeon mahkota cheras dpn umah abg aku tu jer kot
xkisah ape keje pun..janji kerja..
tapi kalau ade yg ckp blaja engineering tapi keja cmni je??
huh..ckp lah penampor jwpnye..ko nak tanggung aku ke?
hurmmm....
ape2 pun rezeki tu dtg dari ALLAH..
kalau ALLAH belum menginginkan aku bergelar ENGINEER
xpe la..aku cari dulu rezeki lain..
mane tau lps ni ade rezeki yg lebih baik..ALLAH lebih tahu.
kita berdoa,tawakal,berusaha dah sentiasa positive..
xpe la..kite sambung kontrak jadi bibik sampai lepas raya oke??

semoga urusan mncari kerja dipermudahkanNYA..amin...

jom kita amalkan doa kat bawah ni..

Cara amalkan:-

Baca selepas solat

Pertama dimulakan dengan istighfar 100x , seterusnya Selawat atas Nabi Muhamad SAW 100x dan baca Surah AL-Waqiah sekali.

Dan baca doa di bawah


Maksud:-


"Wahai Tuhanku, sesungguhnya aku sangat berhajat kepada sebarang rezeki pemberian yang Engkau berikan."(Surah Al-Qashash: Ayat 24)


No comments: